Jag saknar mina egna tankar

21 05 2009

Jag saknar att blogga. Det är en av dom sakerna jag saknar mest här i England.  Kanske inte bloggandet i sig, men att ha tid för mina egna tankar. Jag lever förvisso ett liv jag trivs med här också, det är jobb eller fester jämt. Det känns ju lite lyxigt när man inte är van vid det, att bli bjuden på event och pub-kvällar var och varannan dag. Det är roligt också. Men den lilla fritid jag har går åt till att åka tåg eller dricka öl. Inget av det ger så mycket tid över till tanke, även om man skulle kunna tro det. Jag menar på ett tåg gör man ju inget annat än tänker egentligen, men problemen är 1 jag sover, 2 även om jag vore vaken kan jag inte skriva ner något. Visst blir man mer kreativ med lite öl i kroppen, men det är inte riktigt sådana tankar jag ville skriva. Jag vill mer ha mina stunder när jag tänker nått, har datorn till hands och kan få utlopp för tankarna. Eller bara ens kunna tänka dom. Men förhoppningsvis får jag jobb här, då kan jag flytta in till London och då får jag kankse lite mer tid för tankarna..jag hoppas.


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar